fredag 19 oktober 2007

Drömmar som har kommit in på andra håll

Min dröm är att bo i ett hus med utsikt över havet

Jag drömmer om en liv utan en massa måsten och krav, att bara få vara!

Jag drömmer om ett fönster där jag kan sitta och blicka ut och en dörr som jag kan öppna och släppa in sommaren, dofterna och grönskan – och en hushållsnäratjänst som alla har råd med.

I min dröm sitter jag i ett stort, luftigt, ljust rum och i full energi arbetar med olika material. Stora fönster släpper in ljus och det är grönt av stora träd där utanför. Sakta genomför jag mina idéer, en efter en. Från ett rum längre bort i huset jag bor i,hör jag min käraste lyssnar på musik.

Jag ser mig resa obehindrat genom olika länder, utan att möta förtryck, och utan att människor behöver tigga.

Ett hem är en rättighet – det är en dröm jag har.

Jag dagdrömmer om att åka till ett varmtland med strålande sol och böljandevatten.

Jag önskar verkligen att militärjuntan i Burma ska bli tvungna att lämna makten snarast möjligt.

Min dröm är att öppna ett café med en stor fin trädgård. Där skulle man kunna köpa gott fika och se på konst. Caféet skulle kunna vara en mötesplats för olika människor. Man skulle kunna ordna föreläsningar och ha olika kurser. En plats där alla var välkomna både unga och äldre.

Jag drömmer om att resa till Kina och Argentina.

Inga kommentarer: