söndag 21 oktober 2007

Drömmar

Jag är tillräcklig som bara jag, helt oavsett vad jag gör så går jag omkring i världen och bara trivs, helt utan ångest över vare sej det som varit eller det som ännu inte varit.

Jag ger mej själv utrymme, gott om utrymme mellan alla måsten och vardagligheter som upptar min tid.

Jag finns, jag bara finns och möter andra där jag är. Jag tänker inte på cancer och då får jag inte cancer. Jag tänker inte på vilka allvarligasjukdomar mitt barn kan få och dö och hon får inte det och dör inte.

Jag vilar i en gul bubbla och klarar mej till och med utan gud.

Tack och god natt och jag har fått leva i 80 år på detta jordklotet.

Att få rå om min tid helt och hållet själv utan krav på att tjäna pengar.

Just nu önskar jag mitt hem någon annanstans eftersom det är fest med mycket ljud och cigarettlukt som kommer in i min lägenhet. Och en lång sömn att sedan vakna utsövd ur.

Två kvinnor sa att de tycker att de lever sina drömmar nu. En skriver en bok och en annan har nyss gift sig med sin ungdoms kärlek och flyttat till ett hus vid havet.

En äldre man önskade nya leder att få operera händer och knän.

En äldre kvinna sa att hon önskade ett hus i San Fransisco, där hon skulle ha rum för sina nära och kära.Och både ha ett galleri liksom en öppen massagemottagning.

Inga kommentarer: