lördag 20 oktober 2007

Flera underbara drömmar

Jag drömmer om att sitta vid vattnet med solen i ryggen och känna värmen av det goda i världen och på jorden.Jag sitter i ett segelflygplan och glider mellan molntussarna över ettsolbelyst landskap, timme efter timme.

Min dröm är att rika ska kunna umgås med fattiga, att svarta ska kunna umgåsmed vita och att alla fördomar försvinner.

Konflikter kommer alltid att uppstå men min dröm är att de ska lösas utanvåld.

Jag drömmer om en annan världLångt ifrån det kapitalistiska systemets sätt att mäta värdedär rättvisa inte är relativt, beroende på var du är född och vem du ären värld där allt är för alla.

Min dröm är att öppna ett café där det serveras härliga frukttårtor - en gemytlig mötesplats för alla som tycker om att träffas, umgås och kommunicera.

Jag sitter i ett segelflygplan och glider mellan molntussarna över ettsolbelyst landskap, timme efter timme.

Min dröm för denna värld är att all osäkerhet, rädsla och ilska skulle försvinna och att acceptans, kärlek och värme skulle vara det enda människan kände till.

Drömmen i mitt eget liv är att få flytta mer till Toscana med min älskade man och måla tavlor och odla oliver...

Min dröm handlar om att det i morgon sker ett mirakel (för det är väl det enda tänkbara..?!) med regeringen så att de inser värdet av att ekonomiskt prioritera verksamheter som på nåt sätt arbetar med MÄNNISKOR.

Jag drömmer om en härlig skön man att dela livet med.

TV:n står på. Jag halvsover - halvfull - i soffan. Spårvagnar rasslar förbi utanför. Så ser jag bollarna tumla runt där i rutan. Famlar efter den rosa lappen. Kan höra någon sjunga nere på puben 'Red Lion'. Siffra efter siffra, nummer efter nummer. Sju stycken. Allting stämmer. Och jag kan äntligen öppna den där flaskan med Champagne...



Jag drömmer att det som ligger som ett tungt mörkt moln ovanför mitt huvud försvann, och att jag fick sätta mig på en stol på min balkong en tidig junimorgon. Solen värmde min kropp och kaffet smakade gott.

Inga kommentarer: